ehc-co
گروه توليدي EHC با در اختيار داشتن تيم فني كار آزموده در عرصه طراحي و توليد تجهيزات فست فود ، وافل ساز، كافي شاپ و رستوران فعاليت مي كند.

هداياي تبليغتي و نمايه هاي منطقه اي
اگر نمي خواهيد جهاني شويد ، هميشه مي توانيد تلاش خود را به صورت منطقه اي متمركز كنيد. در حقيقت ، اين يك روش عالي براي مقابله با جهاني سازي است. بازاريابي منطقه اي مستلزم برخورد با يك منطقه خاص جغرافيايي به عنوان يك بخش بازار جداگانه است. البته ، هر بخش بازار به يك استراتژي بازاريابي خاص ، متناسب با نيازها و مشخصات آن بخش خاص نياز دارد. حتي مارك هاي جهاني نيز منطقه اي مي شوند. پپسي ايالات متحده آمريكا را به چهار منطقه تقسيم كرده و استراتژي هاي خاصي را براي هر منطقه اجرا مي كند.

 

چرا رويكرد منطقه اي در حال افزايش است
بازاريابي گسترده به آهستگي به گذشته تبديل مي شود. شركت ها بايد جهاني شوند ، اما اين بدان معنا نيست كه رويكرد بازاريابي همه جانبه كار مي كند. مخاطبان هدف از نظر قومي ، فرهنگي و مذهبي متنوع هستند. بنابراين ، نمي توانيد با يك استراتژي همه آنها را راضي كنيد. شما بايد بازاريابي خود را تنظيم كنيد تا براي هر يك از اعضاي مخاطب شما جذاب و قابل استفاده باشد.

مارك هاي ايالات متحده را به عنوان مثال در نظر بگيريد. ايالات متحده يك كشور بسيار متنوع است. اين بدان معناست كه براي هر مارك تجاري ، مخاطبان مورد نظر را افراد مختلف ، نژادها ، نژادها ، طبقات اجتماعي و غيره تشكيل مي دهند كه باعث ايجاد شكافي در زمينه بازاريابي مي شود. اين سوراخ بايد با استراتژي هاي بازاريابي منطقه اي و سفارشي پر شود. اين استراتژي ها مي توانند به راحتي به دست مصرف كنندگان برسند و محصول را در دسترس قرار دهند.

 

چرا شركت ها بايد رويكرد جهاني داشته باشند؟
ابزارهاي ارتباطي به طور مداوم در حال پيشرفت هستند ، درست مانند وسايل حمل و نقل ، اتصال و ساير عناصري كه زماني مانع جهاني شدن بودند. مردم بيش از هر زمان ديگري در حال مهاجرت هستند و بازار كار رسما جهاني شده است. اين بدان معني است كه هر شركتي بايد از اين الگو پيروي كند.

بازارهاي عظيمي مانند هند و چين مارك ها فرصت هاي ايده آل براي گسترش برند را فراهم مي كنند. علاوه بر اين ، آنها از نظر كانال هاي توليد و توزيع بسيار ارزان تر هستند ، كه هزينه جهاني براي جهاني شدن را كاهش مي دهد. بنابراين ، جاي تعجب نيست كه اين بازارها هدف بسياري از شركت هايي است كه به دنبال جهاني شدن هستند. 

مزاياي برنامه هاي بازاريابي جهاني
مزاياي برنامه هاي بازاريابي جهاني دو ساك دستي برزنتي برابر است.

از نقطه نظر توليد:
با افزايش توليد ، شركت شما كاهش هزينه واحد را شاهد خواهد بود.
كاهش هزينه هر واحد منجر به كاهش بودجه لازم براي بازاريابي مي شود.
توليد انبوه ساخته شده براي نيازهاي جهاني منجر به هدياي تبليغاتي ستاندارد سازي فرآيند بسته بندي مي شود. اين امر منجر به كاهش هزينه هاي بسته بندي ، توزيع و بازاريابي مرتبط با بسته بندي مي شود.
از ديدگاه مصرف كننده:
حضور جهاني برند شما باعث اعتماد بيشتر و جذابيت بيشتر مصرف كنندگان مي شود.
در صورت داشتن حضور جهاني ، مصرف كنندگان تمايل بيشتري به پذيرش آن دارند.
برنامه هاي بازاريابي جهاني سازگار هستند و بنابراين ، سطح آگاهي از نام تجاري بالا است.
اولين مزيت تحرك - شركت ها مي توانند يك محصول خوب را به طور جهاني بفروشند.

مضرات برنامه هاي بازاريابي جهاني
جهاني سازي رويكرد بازاريابي محدودتري را امكان پذير نمي كند - شما نمي توانيد نيازهاي همه را برآورده كنيد ، و جمعيت هاي مختلف انتظارات متفاوتي دارند.
درك نياز در مناطق مختلف متفاوت است - اگر صاحب يك مارك نوشابه باشيد ، موفقيت مشابهي در چين و ايالات متحده نخواهيد داشت.
پاسخ مشتري متناقض است.
چرخه عمر محصول شما در كشورهاي مختلف يكسان نخواهد بود. در بعضي از نقاط ، حتي ممكن است در مقايسه با مكان هاي ديگر بسيار كوتاه مدت باشد.
جدا از اين ، شركت ها از نظر اجتماعي ، سياسي و نظارتي نيز با موانعي روبرو هستند. ناگفته نماند كه هر يك از اين معايب تأثير ويژه اي در استراتژي بازاريابي دارند. بنابراين ، تنظيم آن متناسب با يك برنامه جهاني كار چندان ساده اي نيست. در واقع ، استراتژي بازاريابي شما بايد بسته به منطقه ، كشور و محيطي كه در آن پياده سازي مي كنيد متفاوت باشد.

ايجاد ارزش ويژه برند مبتني بر مصرف كننده جهاني صرفاً به برنامه هاي موثر بازاريابي منطقه اي بستگي دارد. ساختن برند حتي براي شركتهايي كه محلي مي مانند زمان بر است.

كمپين هاي بازاريابي جهاني بايد شباهت ها و تفاوت هاي برند را برجسته كنند. علاوه بر اين ، آنها بايد در مورد چگونگي ارتباط مناسب پيام هاي خود از طريق آرم ، مارك و نماد در مناطق مختلف فكر كنند. سرانجام ، دقيقاً مانند برنامه هاي بازاريابي محلي ، برنامه هاي جهاني نيز به يك سيستم اندازه گيري نياز دارند. هنگامي كه جهاني مي شويد ، داشتن يك سيستم اندازه گيري ارزش ويژه برند بسيار مهم است ، بنابراين مي توانيد ببينيد آيا سرمايه گذاري گستردهشما ارزش آن را دارد.

يك شركت لزوما فقط يك مارك نيست. اين مي تواند محصولات و خدمات زيادي را با نام هاي تجاري مختلف ارائه دهد. به همين دليل ايجاد ماتريس نام تجاري ضروري است. ماتريس نام تجاري به شما امكان مي دهد پيشنهاد فعلي كل شركت ، شامل همه مارك ها و محصولات را مشاهده كنيد.

ماتريس نام تجاري شامل خط توليد و سبد محصولات است. به عبارت ديگر ، شما مي توانيد رده محصول و مارك ها را براي دسته بندي هاي مختلف محصول مشاهده كنيد. بعلاوه ، سلسله مراتب برند ارتباطات بين مارك هاي مختلف را نشان مي دهد. با هم ، ماتريس و سلسله مراتب نام تجاري مي توانند مسير صحيح را براي توسعه ، گسترش و راه اندازي محصولات جديد ارائه دهند.

 

عوامل مهم چيست؟
چهار استراتژي وجود دارد كه هر شركتي مي تواند به خوبي از آنها استفاده كند ، بسته به وضعيت فعلي تجارت و آرزوهايي كه براي آينده دارند. بر اساس آنچه او تمركز مي كند ، استراتژي ها عبارتند از:

استراتژي نفوذ بازار - محصولات فعلي ، بازار فعلي
استراتژي توسعه محصول - محصولات جديد ، بازار فعلي
استراتژي توسعه بازار - محصولات فعلي ، بازار جديد
استراتژي متنوع سازي - محصولات جديد ، بازار جديد
اين بدان معني است كه گسترش و مشكلاتي كه در طي فرآيند طراحي و نامگذاري محصولات جديد بوجود مي آيند ، مي توانند در هر مرحله از توسعه شركت اتفاق بيفتند.

 

انواع پسوندهاي مارك
پسوند در فرم
شركت ها مي توانند تصميم بگيرند كه دسته بندي محصولات خود را در همان مارك تجاري گسترش دهند. اين گسترش در فرم است. اين مي تواند از اضافه كردن اندازه هاي جديد بسته بندي تا اضافه كردن طعم هاي جديد باشد.

افزونه دسته
وقتي شركتي بخواهد يك دسته كاملاً جديد محصول معرفي كند ، مي تواند اين كار را با مارك فعلي يا يك محصول جديد انجام دهد. اين پسوند دسته است. گزينه هاي متعددي در اين نوع گسترش نام تجاري وجود دارد ، زيرا شركت ها همچنين مي توانند با ايجاد يك برند جديد و تركيب آن با نام تجاري ديگر ، نام تجاري خود را گسترش دهند.

 

مزاياي گسترش نام تجاري
معرفي مارك هاي جديد كار ساده اي نيست. علاوه بر اين ، ميزان شكست بسيار زياد است. با اين حال ، اكثر شركت ها سعي مي كنند در يك مرحله اين كار را انجام دهند ، زيرا گسترش نام تجاري مزاياي زيادي دارد:

اين گسترش مي تواند تصوير مارك موجود را تقويت كرده و بر نحوه مشاهده برند از برند تأثير بگذارد.
معرفي محصولات جديد به اندازه شركت هاي جديد براي شركت هاي مستقر با آگاهي از برند بالا خطرناك نيست. اگر مشتريان از قبل نظر خوبي در مورد برند داشته باشند ، احتمالاً واكنش مثبتي نسبت به محصول جديد نشان مي دهند.
اگر گسترش واكنش به سطح بالاتري از تقاضا باشد ، خطر بيشتر كاهش مي يابد.
هزينه هاي بازاريابي به اندازه هزينه هاي ايجاد يك برند جديد نيست. اگر مصرف كنندگان از قبل از مارك اصلي آگاهي داشته و نظر مطلوبي در مورد آن داشته باشند ، تلاش هاي بازاريابي آنقدر وقت يا هزينه نمي برد.
گسترش نام تجاري به همان اندازه كه ايجاد يك محصول كاملاً جديد به تلاش و تحقيق نياز ندارد.
با اين حال ، فقط مارك اصلي نيست كه مي تواند بر گسترش برند تأثير مثبت بگذارد. مزايا نيز به يك شكل ديگر است. الحاقات نام تجاري مي تواند به مارك هاي مادر كمك كند تا موقعيت خود را در بازار تأييد كرده و بيشتر در معرض ديد قرار گيرند. علاوه بر اين ، تصوير برند اصلي را در ذهن مصرف كنندگان تازه نگه مي دارد. ناگفته نماند كه باعث افزايش آگاهي از برند و وجهه تجاري مي شود ، بنابراين ارزش ويژه برند تقويت مي شود. 

معايب گسترش برند
گسترش برند مي تواند عدم اطمينان را در ذهن مصرف كنندگان ايجاد كند.
محصولات جديد مي توانند كانال هاي توزيع را تحت فشار قرار دهند.
كانالهاي توزيع ممكن است از گسترش برند دلسرد شوند.
اين مي تواند از فروش و سود مارك اصلي فراتر رود.
در صورت عدم موفقيت نام تجاري ، مارك اصلي عواقب خود را متحمل مي شود و كاهش فروش را تجربه مي كند.
بنابراين ، واضح است كه گسترش برند خطرات زيادي را به همراه دارد. اگر بتوانيد آن را پرداخت كنيد ، پرداخت فوق العاده است. براي رسيدن به اين هدف ، شما بايد سطح ارزش فعلي برند را درك كنيد و همچنين تحقيقات گسترده اي انجام دهيد تا ببينيد كدام استراتژي ها شما را به مكان مورد نياز خود ميرسانند.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: وافل ساز
[ ۱ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۰۳:۵۹ ] [ ehcco ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
موضوعات وب
امکانات وب